Om je een optimale ervaring te geven op onze website, maken wij gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met onze privacyverklaring Sluiten

Veelgestelde vragen over energie

Hoe is mijn energierekening opgebouwd?

Meestal ontvang je een keer per jaar de energierekening van je energieleverancier. Als je gas en stroom van aparte leveranciers afneemt ontvang je 2 verschillende rekeningen. Op je energierekening, ook wel jaarafrekening genoemd, vind je het verschil tussen de verbruikte energie en het voorschot dat je maandelijks hebt betaald. Heb je te veel voorgeschoten dan krijg je geld terug. Heb je meer verbruikt dan voorgeschoten? Dan moet je bijbetalen.

Kostenposten

Naast de werkelijke kosten en betaalde voorschotten, bestaat je energierekening uit kostenposten als:

  • leveringskosten (vastrecht en verbruikskosten)
  • netwerkkosten
  • energiebelasting
  • btw

Lees verder de uitgebreide uitleg over je energierekening.

Besparen op leveringskosten

Als je je verbruik terugdringt hoef je minder energiebelasting te betalen. Je kunt geen invloed uitoefenen op de netwerkkosten. Deze worden bepaald door je netbeheerder. Op je leveringskosten kun je wel flink besparen door over te stappen. Nieuwe klanten krijgen overstapkortingen in de vorm van actietarieven of een welkomstpremie. Is jouw energieleverancier nog steeds de beste keuze?

Vraag? Bel ons.

We zijn 6 dagen per week bereikbaar.

Openingstijden klantenservice

  • Maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 10:00u tot 16:00 uur
  • Zondag zijn we gesloten

Bel 020 - 760 42 42 (lokaal tarief)