Veelgestelde vragen over energie

Wat is de status van mijn aanvraag?

Na het aanvragen van een overstap volgt er een bepaalde procedure. De procedure van het maken van een overstap naar een nieuwe energieleverancier ziet er als volgt uit:

  1. Na het indienen van je aanvraag ontvang je van ons direct een samenvatting van je aanvraag per e-mail.
  2. Je ontvangt binnen 5-7 werkdagen van de nieuwe energieleverancier een bevestiging per post of per e-mail.
  3. Vanaf dagtekening van deze bevestiging gaan de 14 dagen wettelijke bedenktijd in. Wanneer je binnen deze 14 dagen niet reageert, zal de nieuwe energieleverancier je huidige contract opzeggen en gaat het nieuwe contract stilzwijgend in.
  4. Op de dag dat het nieuwe contract in gaat, vraagt de nieuwe energieleverancier je om de meterstanden door te geven. Op basis van deze meterstanden wordt ook de eindafrekening bij de oude leverancier opgemaakt.

Mocht je toch nog vragen hebben over de status van je overstap, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag? Bel ons.

We zijn 6 dagen per week bereikbaar.

Openingstijden klantenservice

Maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur
Zaterdag van 10:00u tot 16:00 uur
Zondag zijn we gesloten

Bel 020 - 760 42 42 (lokaal tarief)