Veelgestelde vragen over internet

Per wanneer kan ik overstappen?

Dankzij het verbod op stilzwijgende contractverlenging is overstappen van aanbieder makkelijker geworden. Na de contractvervaldatum is je contract maandelijks opzegbaar. Je kunt dan elk moment overstappen. Controleer of je huidige aanbieder nog steeds de beste keuze is. Zo voorkom je dat je onnodig veel betaalt.

Stilzwijgende verlenging niet meer toegestaan

In 2009 is de wetgeving op het gebied van stilzwijgende contractverlenging aangepast. Is de oorspronkelijke contractperiode afgelopen? Dan ben je vrij om op te zeggen met een maximale opzegtermijn van 1 maand. Je kunt dan overstappen naar een andere provider met lagere tarieven of betere aansluiting op je wensen.

Check je huidige contract

Met de startdatum en contractduur van je huidige contract, bepaal je de einddatum van je huidige contract. Of kijk in je persoonlijke omgeving bij de internetprovider of je de contractvervaldatum kunt terugvinden. Is dit niet mogelijk? Neem dan contact op met je provider.

Internet, bellen, tv vergelijken

Besparen op je vaste lasten

Is je contract afgelopen? Controleer dan of andere aanbieders niet goedkoper zijn of meer waar voor je geld bieden. Door niet te blijven hangen, bespaar je gemiddeld € 200 op je internet-, televisie- en telefoniekosten. Dankzij onze overstapservice is het mogelijk om zonder problemen over te stappen naar een nieuwe provider.

De beste provider vinden

Doe de postcodecheck en vind de internetprovider met de laagste tarieven en/of de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Vanwege unieke kortingen ben je bij Overstappen.nl meestal voordeliger uit dan direct bij de aanbieder.

Vraag? Bel ons.

We zijn 6 dagen per week bereikbaar.

Openingstijden klantenservice

Maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur
Zaterdag van 10:00u tot 16:00 uur
Zondag zijn we gesloten

Bel 020 - 760 42 42 (lokaal tarief)