Om je een optimale ervaring te geven op onze website, maken wij gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met onze privacyverklaring Sluiten

Energienieuws

« Naar Nieuws

Vragen en antwoorden m.b.t. de overname van EnergieFlex door Innova Energie

29-10-2018


Onlangs is bekend geworden dat Innova Energie de klanten van EnergieFlex overneemt. Dit houdt in dat Innova Energie vanaf 1 november je nieuwe energieleverancier wordt. Aangezien veel onduidelijkheid heerst, zullen wij hier veelgestelde vragen beantwoorden met betrekking tot de overname.

Houd ik dezelfde overeenkomst als bij EnergieFlex?

Nee, je huidige voorwaarden en tarieven zullen vervallen. Innova Energie zal je binnenkort een nieuw aanbod doen. Dit bod geldt alleen voor de maand november. Je hebt 30 dagen de keuze om dit aanbod te accepteren of weigeren. Accepteer ‘t niet direct, maar kijk eerst via de energievergelijker of andere energieleveranciers een beter bod kunnen doen. In december zal je een nieuw aanbod krijgen voor een één- of meerjarig contract.

Ik wil Innova Energie niet als energieleverancier, wat nu?

Op 1 november krijg je energie geleverd door Innova Energie, dit is niet tegen te houden. Je kan het aanbod dat zij doen voor november weigeren en overstappen naar een andere energieleverancier. Wij raden aan om onze energievergelijker te gebruiken om de beste deal te vinden. Je kan je overstap nu al regelen. Je krijgt van Innova Energie wel een rekening voor de energie die je hebt gebruikt vóór je overstap.

Innova Energie stuurt mij een rekening, klopt dit?

Dit klopt: begin november zal je voor de eerste keer een rekening krijgen van Innova Energie. Dit is de rekening voor de maand november. Eind november zal je een rekening krijgen voor de maand december. Vanaf december zal je, zoals je gewend bent, aan het einde van de maand voor je energie betalen.

Krijg ik nu een dubbele rekening?

Nee, je krijgt geen dubbele rekeningen. Vanaf 1 november heb je een nieuwe energieleverancier en betaal je alleen rekeningen aan Innova Energie.

Moet ik mijn meterstanden doorgeven aan Innova Energie?

Ja, deze moet je doorgeven. Als je bij Innova blijft, zullen de meterstanden gebruikt worden voor de jaarafrekening. Mocht je overstappen naar een andere energieleverancier, zullen de meterstanden gebruikt worden voor je eindafrekening. Je zal van Innova energie een verzoek krijgen via e-mail.

Ik moet nog geld krijgen van EnergieFlex, krijg ik dit terug?

In principe zou je van EnergieFlex een eindafrekening moeten ontvangen. Op basis van de eindafrekening weet je hoeveel geld je terug kunt vragen. Voor vragen over de eindafrekening, kan je mailen naar EnergieFlex: klantenservice@energieflex.nl.

Als je geld terug wilt vragen, moet je contact opnemen met de curator via flexenergie@wijnenstael.nl. Als je je geld niet terugkrijgt, kan je het beste juridische hulp inschakelen. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, kan je hen inschakelen. Heb je dit niet? Ga dan naar het Juridisch Loket.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice op 020 – 760 42 42.