15-10-2025

Maak kennis met Kick: het nieuwe gezicht van Overstappen.nl

Da’s altijd slim: onze nieuwe campagne staat in het teken van slimme keuzes (en een vrolijke kikker)

2 minuten 15-10-2025
Arno Feenstra
Managing Director

Misschien heb je ‘m al voorbij zien komen: onze Kick. Energiek, slim en altijd op zoek naar de beste deal. Kick is de hoofdpersoon van onze nieuwe merkcampagne ‘Da’s altijd slim’, waarmee we laten zien dat slimme keuzes maken niet moeilijk hoeft te zijn.

Het nieuwe gezicht van slim kiezen

Al 15 jaar helpt Overstappen.nl mensen om minder te betalen voor hun energie, verzekeringen en internet. Dat blijft natuurlijk ons doel. Met Kick willen we laten zien dat slim omgaan met geld ook leuk en makkelijk kan zijn. Of het nu gaat om overstappen van energieleverancier of het vinden van een beter passende autoverzekering: kleine keuzes kunnen een groot verschil maken.

Arno Feenstra, Managing Director van Overstappen.nl, vertelt:

“Met Kick laten we zien dat iedereen grip kan houden op hun vaste lasten, zonder gedoe. Daarbij gaat het niet alleen om de goedkoopste, maar ook de beste deal. Of je nu al jaren bij dezelfde leverancier zit of voor het eerst een contract of verzekering afsluit, vergelijken… da’s altijd slim!”
Arno Feenstra Energie-expert
Arno Feenstra
Energie-expert

Waarom kozen we voor een kikker?

Omdat een kikker altijd energiek en in beweging is. Hij springt gemakkelijk van de ene plek naar de andere, precies zoals je als consument gemakkelijk kunt overstappen naar een beter contract of een gunstigere deal. Kick symboliseert dus die slimme sprong vooruit: elke keer dat iemand even vergelijkt voordat hij of zij verlengt. Kick is vanaf nu te zien in onze nieuwe tv-commercials en op onze socialmediakanalen.

Achter de schermen: hoe Kick tot leven kwam

Het karakter en de campagne zijn bedacht samen met Fitzroy | United Playgrounds, die met AI en veel creativiteit Kick tot leven bracht als de energieke kikker die hij nu is. Voor de mediaplanning werkt Overstappen.nl samen met Draft Digital, zij zorgen ervoor dat Kick op precies de juiste momenten opduikt.

Geschreven door
Arno Feenstra Energie-expert
Arno Feenstra
Energie-expert
Laatste update
Over Arno Feenstra

Arno is Managing Director van Overstappen.nl én een van onze energie experts. Met ruim 20 jaar ervaring in de energie- en dienstensector weet hij als geen ander hoe de energiemarkt werkt. Zijn carrière begon in 2003 bij Nuon (later Vattenfall), waar hij meer dan tien jaar lang verschillende commerciële en leidinggevende functies vervulde. Sinds 2022 leidt Arno Overstappen.nl. Hij beschikt daarnaast over meerdere Wft-diploma’s, waardoor hij ook veel inhoudelijke kennis heeft van financiële producten.

Overstappen.nl klantenserviceteam

Service & contact

Wij hebben een team vol behulpzame collega's die je graag helpen en al je vragen beantwoorden.