
Update over de gasprijs: waar staat deze nu?
Lees hier de laatste ontwikkelingen omtrent de gasprijs.
Vervelend, het loopt niet helemaal zoals je verwacht met je energieleverancier. We raden je aan om in eerste instantie contact op te nemen met de energieleverancier zelf. Probeer er samen uit te komen. Neem contact op met de klantenservice van jouw energieleverancier. Energieleveranciers zijn verplicht om een goede regeling te hebben om klachten af te handelen.
Kom je er niet uit met je energieleverancier of reageert de leverancier niet? Dien dan een klacht in bij de Geschillencommissie Energie en Water van de Geschillencommissies in Den Haag. Dit orgaan doet bindende uitspraken: iedereen hoort zich na de uitspraak aan de afspraken te houden. Wanneer je een klacht hebt, dien je een klein bedrag te betalen om tot de procedure te worden toegelaten. Je krijgt dit bedrag terug wanneer je in het gelijk wordt gesteld. Een groot aantal energieleveranciers heeft zich aangesloten bij een bestaande geschillencommissie waar de klachten worden afgehandeld.
Vermoed je (heftige) oneerlijke bedrijfspraktijken? Dan kun je ook een klacht indienen bij de toezichthouder: Autoriteit Consument en Markt (ACM). Zij vragen je dit te melden via hun website.
Heb je een klacht over de energievergelijker of het overstapproces? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Sinds 2019 is Tom Schlagwein expert bij Overstappen.nl. Eerst als tarievenspecialist en sindsdien heeft hij zich ontwikkeld tot dé energie-expert van Overstappen.nl. Hij voorziet Overstappers van onafhankelijk advies voor hun energiecontract en houd je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de energiemarkt. Tom wordt geregeld vermeld in de pers, waaronder De Telegraaf en Metro en is ook op tv geweest bij programma’s zoals Kassa. Daarnaast presenteert Tom ons Energiejournaal waarin hij uitleg geeft over de huidige situatie op de energiemarkt.
Bekijk dan onze veelgestelde vragen of neem contact op met onze klantenservice. Ze helpen je graag!
Lees hier de laatste ontwikkelingen omtrent de gasprijs.
WoonEnergie stopt per 1 oktober 2025 als energieleverancier. Wat betekent dit voor jou als klant? Je leest het in dit artikel.
Vanaf 2026 is de overstap naar een slimme meter voor alle huishoudens verplicht. Wat betekent dit voor zonnepaneelbezitters?
In deze maandelijkse update vind je een overzicht van de voordeligste energiecontracten voor augustus 2025.
Zonnepaneelbezitters gaan opnieuw meer betalen voor de extra kosten voor stroom die terug het net op gaat.
Steeds meer dynamische energieleveranciers brengen terugleverkosten in rekening.
Wij hebben een team vol behulpzame collega's die je graag helpen en al je vragen beantwoorden.