KPN opzeggen

Ben je klant bij KPN maar wil je KPN opzeggen en overstappen naar een andere provider? In de meeste gevallen hoef je KPN niet zelf op te zeggen. Hieronder vind je alle informatie die nodig is bij het opzeggen van jouw KPN-abonnement.

Als je momenteel een internet-, telefonie- en/of televisie-abonnement afgesloten hebt bij KPN en je bent hier om wat voor reden dan ook niet tevreden mee is er altijd de mogelijkheid om over te stappen van provider, je kunt jouw abonnement van KPN opzeggen. Op deze pagina vind je alle informatie die je nodig hebt om ervoor te zorgen dat de overstap van KPN naar je nieuwe provider vlekkeloos verloopt.

Vaak kan je namelijk gebruikmaken van de gratis overstapservice waardoor KPN opzeggen niet nodig is omdat wij dit regelen voor jou. Dit is echter niet in alle gevallen aan de orde! Check dus goed of je gebruik kan maken van de overstapservice of dat je zelf actie moet ondernemen om je huidige contract op te zeggen. Het is altijd belangrijk om bij het opzeggen van een abonnement eerst te kijken naar de contract- en opzegtermijnen.

Internet & Alles-in-1 vergelijken

Waarom KPN opzeggen?

Er kunnen een aantal redenen zijn om over te stappen naar een andere internetaanbieder. Eén van de redenen kan de prijs zijn, je kunt namelijk tot wel € 200,- per jaar besparen op sommige abonnementen! Behalve de prijs kunnen er nog een aantal andere redenen zijn om bij KPN op te zeggen en over te stappen:

  • Je wilt graag een gecombineerd pakket met internet, televisie en/of vast bellen en misschien zelfs wel met mobiele telefonie. Hierdoor krijg je maar één rekening van één aanbieder. Gecombineerd met mobiele telefonie is het zelfs mogelijk om nog meer te profiteren met gratis grotere databundels, meer tv-zenders en kortingen op de diensten
  • Je wilt een abonnement met meer mogelijkheden, zoals sneller internet en/of meer HD televisiezenders.
  • Je bent niet tevreden met de huidige service.

Wanneer maak je gebruik van de overstapservice?

De overstapservice van Overstappen.nl is te gebruiken bij het overstappen van je alles in 1-abonnement, 2 in 1-abonnement (verschillende combinaties) en ook een los internetabonnement.

Dit geldt alleen bij abonnementen waarbij je overstapt van én naar KPN, Tele2, Telfort, Online, Vodafone, XS4ALL en Ziggo.  Als je dus nu een alles in 1-abonnement hebt bij één van deze providers en weer naar één van deze providers overstapt is zelf opzeggen niet nodig.

De overstapservice geldt alleen niet voor losse tv-diensten. Zoals bijvoorbeeld digitenne of een televisie abonnement van Ziggo. Ook bij het overstappen van of naar een glasvezelabonnement moet u zelf het abonnement opzeggen.

Als je aangegeven hebt dat je gebruik wilt maken van de overstapservice hoef je slechts twee dingen in te vullen: de huidige provider en het contract- of klantnummer. Deze staat op de factuur of op de “Mijn contract”-pagina van de huidige provider.

Internet & Alles-in-1 vergelijken

Wanneer moet je zelf KPN opzeggen?

Het is niet mogelijk voor ons om losse, standaard televisie-abonnementen van KPN op te zeggen voor jou. Dit zal je dus zelf moeten doen. De overstapservice geldt alleen als er overgestapt wordt van combinatieabonnementen met internet, televisie en/of vaste telefonie. Zelf KPN opzeggen is ook nodig als je van een glasvezel-abonnement afkomt. Het zelf opzeggen van een alles in 1-abonnement bij KPN is gelukkig eenvoudig:

  • Het is handig om je huidige abonnement op te zeggen nadat je de startdatum van je nieuwe abonnement hebt ontvangen. Op deze manier weet je dat je nooit zonder internet komt te zitten en dat de verschillende providerdiensten elkaar naadloos zullen opvolgen.
  • Neem contact op met KPN door te bellen naar de klantenservice. Het is ook mogelijk om per post het abonnement op te zeggen. Om het gemakkelijk te maken hebben wij een opzegbrief opgesteld waardoor KPN opzeggen voor jou een stuk eenvoudiger wordt.

Contact opnemen met KPN

Telefonisch KPN opzeggen is mogelijk als je contact opneemt met de klantenservice van KPN. Hiervoor kan je het telefoonnummer 0800-0402 bellen. Als je gekozen hebt voor de opzegbrief kan je deze sturen naar:

KPN Klantenservice
t.a.v. Opzeggen
Postbus 235
2400 AE Alphen aan den Rijn

Bij het telefonisch opzeggen is het handig om zowel je postcode, huisnummer en bankrekeningnummer bij de hand te houden. Alleen de persoon die het abonnement bij KPN heeft afgesloten kan telefonisch opzeggen. Bel je namens iemand anders? Dan moet diegene wel in de buurt zijn op dat moment om toestemming te geven.

Vragen over de overstap

Staat er iets onduidelijk op de pagina of heb je nog andere vragen over het opzeggen bij KPN die hier niet genoemd worden? Bel dan naar 020 – 760 42 42 en stel je vraag aan ons. De klantenservice van Overstappen.nl helpt jou graag met de overstap en zorgt ervoor dat alles vlekkeloos verloopt.

Waar moet je dus op letten?

  • Maak indien mogelijk gebruik van de overstapservice (let op: geldt niet voor alle providers), hiermee wordt je huidige KPN abonnement opgezegd door ons en heb je er zelf geen omkijken naar.
  • Als je geen gebruik kan maken van de overstapservice bel je naar KPN of stuur je met behulp van onze opzegbrief per post dat je jouw contract wil beëindigen.
  • Maak je geen gebruik van de overstapservice? Zeg je KPN abonnement dan op nadat je de startdatum van je nieuwe abonnement hebt ontvangen. Zo zit je nooit zonder internet! Let hierbij goed op de contract- en opzegtermijnen.
Internet & Alles-in-1 vergelijken

 

Vergelijk alle pakketten

Vul je postcode en huisnummer in:

Wat wil je in je pakket?

Zojuist overgestapt

  • 29 juni, 14:19 Dhr. G. uit Middelburg is overgestapt.
  • 29 juni, 14:12 Dhr. L. uit Haarsteeg is overgestapt.
  • 29 juni, 14:12 Dhr. H. uit Kessel is overgestapt.

Reviews Overstappen.nl

"Gaat makkelijk en snel"

Meneer Groenewegen, 2 dagen geleden