Ik heb een klacht over een energieleverancier, wat nu?

Heb je een klacht over een energieleverancier of internetprovider? Probeer dan de klacht met de aanbieder zelf op te lossen. Gebeurt dit niet naar je tevredenheid, dan kun je voor energie contact opnemen met een geschillencommissie.

Geschillencommissies

Klacht over energieleverancier

Energieleveranciers zijn verplicht om een goede regeling te hebben om klachten af te handelen. Klachten van particuliere en zakelijke afnemers kunnen worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Energie en Water van de Geschillencommissies in Den Haag (www.degeschillencommissie.nl), die bindende uitspraken doet. Wanneer je een klacht hebt, dien je een klein bedrag te betalen om tot de procedure te worden toegelaten. Je krijgt dit bedrag terug wanneer je in het gelijk wordt gesteld. Een groot aantal energieleveranciers heeft zich aangesloten bij een bestaande geschillencommissie waar de klachten worden afgehandeld.

Is je vraag nog niet beantwoord?

Neem contact op met onze klantenservice via één van de getoonde contact opties.
  • chat
    020 - 760 42 42
    Binnen: 1 min
  • chat
    06 - 23 70 99 84
    Binnen: 15 min
  • chat
    service@overstappen.nl
    Binnen: 2 uur
  • chat
    Begin chat
    Binnen: 4 min