Om je een optimale ervaring te geven op onze website, maken wij gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met onze privacyverklaring Sluiten

Veelgestelde vragen over autoverzekeringen

Hoe gaat overstappen in zijn werk?

Je wilt overstappen van autoverzekering. Om het administratieve proces gemakkelijk te maken voor je begeleiden wij je stap voor stap door het overstapproces. Heb je tussendoor vragen? Onze klantenservice staat voor je klaar om je verder te helpen. Je wilt per slot van rekening met een goed gevoel je zaken kunnen regelen.

1. Check je huidige opzegtermijn

De meeste autoverzekeraars hanteren een contract van 1 jaar dat na afloop dagelijks opzegbaar is, met 1 maand opzegtermijn. Er zijn echter ook autoverzekeraars die geen contractstermijn hanteren en bij wie je je autoverzekering per direct kunt opzeggen. Controleer op je polisblad de looptijd van het contract en de opzegtermijn.

2. Een nieuwe autoverzekering afsluiten

Sluit nu de autoverzekering van je keuze af in de vergelijker. Houd rekening met de opzegtermijn van je huidige autoverzekering. Je kunt als ingangsdatum een datum in de toekomst opgeven.

3. Bevestiging

Je ontvangt per e-mail een ontvangstbevestiging van je aanvraag, met in de bijlage de polis. Kijk deze goed na. Je hebt 14 dagen wettelijke bedenktijd. Binnen deze periode kun je de verzekering kosteloos annuleren.

4. Opzeggen van je autoverzekering

Overstappen.nl heeft samen met www.opzeggen.nl een opzegservice opgezet voor je oude verzekering. Als je een nieuwe verzekering bij ons aanvraagt, maak je hier gratis gebruik van. Deze opzegservice garandeert dat je oude contract wordt opgezegd, en verzorgt de volledige afhandeling hiervan. Tip: wacht altijd met je autoverzekering opzeggen totdat je door je nieuwe autoverzekeraar geaccepteerd bent. Zo kun je altijd zeker zijn dat je nooit onverzekerd de weg op gaat.

5. Na je overstap

Je bent nu overgestapt! Je bespaart op je maandelijkse premie en/of je hebt een autoverzekering die beter bij je past. Als je schade wilt melden of wijzigingen wilt doorvoeren in je autoverzekering, kun je telefonisch contact opnemen met de klantenservice van Overstappen.nl.

Contact bij vragen

Heb je vragen over bovenstaand overstapproces? Loop je in een van de stappen in de vergelijker vast omdat je een vraag niet kunt beantwoorden? Of misschien verkeer je in een bijzondere situatie of heb je specifieke verzekeringswensen. Neem dan contact op met de klantenservice van Overstappen.nl. Wij helpen je graag verder.

Tel. 020 7604242
E-mail: service@overstappen.nl

Vraag? Bel ons.

We zijn 6 dagen per week bereikbaar.

Openingstijden klantenservice

Maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur
Zaterdag van 10:00u tot 16:00 uur
Zondag zijn we gesloten

Bel 020 - 760 42 42 (lokaal tarief)