Concurrentiestrijd alles-in-een feller

Ben je al jaren bij dezelfde internetaanbieder, dan profiteer je niet van de concurrentie tussen internetaanbieders. Zij stunten met prijzen. Of ze trekken klanten aan met nieuwe diensten, zoals WiFi-hotspots buitenshuis of live tv-kijken op tablet of smartphone.

Ontwikkelingen in telecommarkt

Autoriteit Consument & Markt houdt toezicht op de telecommarkt en volgt de ontwikkelingen. Uit de telecommonitor van maart 2014 blijkt dat de strijd om alles-in-een-klanten steeds feller wordt. KPN verstevigt met digitale tv zijn positie op de telecommarkt. Kabelmaatschappijen worden juist sterker op de markt van internet en bellen.

Alles-in-een populair

Meer dan de helft van de huishoudens neemt een alles-in-een-pakket af. Kabelaanbieder Ziggo heeft al een groot marktaandeel op de alles-in-een-markt. KPN wint terrein en ziet zijn marktaandeel in 1 jaar tijd stijgen van 15-20% naar 25-30%. Glasvezel is ook bezig met een opmars. Het aantal aansluitingen is in 1 jaar tijd verdubbeld.

Digitale tv en telefonie neemt toe

In de telecommonitor van juli 2014 komt naar voren dat inmiddels 86% van de huishoudens digitale televisie kijkt. Het aandeel van analoge televisie neemt af. Ook binnen de vaste telefonie is een digitalisering aan de gang. Vast bellen via het analoge PSTN-signaal verliest terrein aan telefonie over het breedbandinternet.

Vergelijk internetaanbieders

Zoals je leest is de markt van internet, bellen en tv in beweging en is er felle concurrentie tussen de internetaanbieders. Zij doen hun best om nieuwe klanten voor zich te winnen. Hier kunt u van profiteren door over te stappen. Als nieuwe klant krijg je bijvoorbeeld de eerste maanden gratis, een interactieve decoder of een welkomstcadeau. Kijk nu in onze vergelijker hoeveel je kunt besparen.