Om je een optimale ervaring te geven op onze website, maken wij gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met onze privacyverklaring Sluiten

Veelgestelde vragen over energie

Kan ik verhuizen en overstappen tegelijk?

Als je gaat verhuizen heb je 2 keuzes wat betreft je energieleverancier.

1. Je kunt kiezen voor een nieuwe energieleverancier in de nieuwe woning, mits je niet vast zit aan een energiecontract voor bepaalde tijd bij je huidige energieleverancier.
2. Je kunt ook kiezen bij je huidige energieleverancier te blijven en je leverancier mee te verhuizen.

1. Verhuizen en overstappen tegelijk

Zit je contractueel niet vast aan je huidige energieleverancier en ben je op zoek naar een goedkoper contract of een betere klantenservice? Gebruik dan de energievergelijker van Overstappen.nl om je huidige contract met de andere leveranciers te vergelijken.

Let op: bij een verhuizing moet je zelf de energieleverancier in je oude woning opzeggen. De overstapservice is alleen mogelijk als de aansluiting hetzelfde blijft.

Let op: als je een aanvraag doet voor een nieuwe woning, word je doorgaans sneller aangesloten. Je hebt in dit soort gevallen dus niet altijd recht op 14 kalenderdagen bedenktijd.

wees slim & stap over van energieleverancier

2. Je leverancier meeverhuizen

Als je contractueel nog vast zit aan je energieleverancier, is het gunstiger om je huidige energieleverancier mee te nemen naar je nieuwe adres. Bij contractbreuk brengt je leverancier een opzegvergoeding in rekening.

Bij het meeverhuizen van energieleverancier moet je op een aantal punten letten. Zie hier onder het meeverhuis stappenplan;

1.Geef de geplande verhuisdatum vanaf drie maanden tot uiterlijk twee weken van tevoren door aan je energieleverancier.
2. Controleer of je na enkele dagen een ontvangstbevestiging heb gekregen.
3. Vul op de dag van verhuizing de meterstanden in voor zowel jou oude als nieuwe adres en stuur deze binnen vijf werkdagen op naar je energieleverancier.
4. Controleer of je een schriftelijke bevestiging van jou nieuwe adres van je energieleverancier heeft ontvangen.
5. Controleer de eindafrekening en de meterstanden op juistheid.

Vraag? Bel ons.

We zijn 6 dagen per week bereikbaar.

Openingstijden klantenservice

  • Maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 10:00u tot 16:00 uur
  • Zondag zijn we gesloten

Bel 020 - 760 42 42 (lokaal tarief)