Kan ik verhuizen en overstappen tegelijk?

Als je gaat verhuizen heb je 2 keuzes wat betreft je energieleverancier.

  1. Je kiest een nieuwe energieleverancier
    Je kunt kiezen voor een nieuwe energieleverancier in de nieuwe woning, mits je niet vastzit aan een energiecontract voor bepaalde tijd bij je huidige energieleverancier.
  2. Je neemt je huidige energieleverancier mee
    Je kunt ook kiezen om bij je huidige energieleverancier te blijven en je leverancier mee te verhuizen.

1. Verhuizen en een nieuwe energieleverancier kiezen

Zit je contractueel niet vast aan je huidige energieleverancier en ben je op zoek naar een goedkoper contract of een betere klantenservice? Gebruik dan de energievergelijker van Overstappen.nl om je huidige contract met de andere leveranciers te vergelijken.

Let op: bij een verhuizing moet je zelf de energieleverancier in je oude woning opzeggen. De overstapservice is alleen mogelijk als de aansluiting hetzelfde blijft.

Let op: als je een aanvraag doet voor een nieuwe woning, word je doorgaans sneller aangesloten. Je hebt in dit soort gevallen dus niet altijd recht op 14 kalenderdagen bedenktijd.

2. Verhuizen en je huidige leverancier meeverhuizen

Als je contractueel nog vastzit aan je energieleverancier, is het gunstiger om je huidige energieleverancier mee te nemen naar je nieuwe adres. Bij contractbreuk brengt je leverancier een opzegvergoeding in rekening.

Bij het meeverhuizen van energieleverancier moet je op een aantal punten letten. Zie hier onder het meeverhuis stappenplan.

Stappenplan meeverhuizen energieleverancier:

  1. Geef de geplande verhuisdatum vanaf drie maanden tot uiterlijk twee weken van tevoren door aan je energieleverancier.
  2. Controleer of je na enkele dagen een ontvangstbevestiging heb gekregen.
  3. Vul op de dag van verhuizing de meterstanden in voor zowel jou oude als nieuwe adres en stuur deze binnen vijf werkdagen op naar je energieleverancier.
  4. Controleer of je een schriftelijke bevestiging van jou nieuwe adres van je energieleverancier heeft ontvangen.
  5. Controleer de eindafrekening en de meterstanden op juistheid.

Is je vraag nog niet beantwoord?

Neem contact op met onze klantenservice via één van de getoonde contact opties.
  • chat
    020 - 760 42 42
    Binnen: 1 min
  • chat
    +3197 - 01 42 02 32 1
    Binnen: 15 min
  • chat
    service@overstappen.nl
    Binnen: 2 uur
  • chat
    Begin chat
    Binnen: 4 min