Energieleverancier Zonder Borg & Spoedaanvraag energie

Spoedaanvraag energieleverancier

'Einde levering'

Nieuwe energieleverancier nodig na afsluiting

Heb jij een bericht ontvangen van je huidige energieleverancier met daarin “einde levering”? Dan kunnen wij je door de stappen heen helpen die je kunt doen als je in deze situatie verkeert. Energie is te zien als een eerste levensbehoefte, daarom zijn er gelukkig energieleveranciers die met spoed stroom en/of gas kunnen leveren. Houd hierbij rekening met twee belangrijke voorwaarden, zorg ervoor dat je geen betalingsachterstand meer hebt en dat je de hoogte van de waarborgsom kunt betalen.

tip

Direct hulp voor een spoedaanvraag?

Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij staan voor je klaar. Telefoonnummer is: 020 – 760 42 42

Energieleverancier zonder borg

In de tabel hieronder hebben wij voor je op een rijtje gezet welke energieleveranciers schappelijk zijn met betrekking tot spoedaanvragen en waarborgsommen. Een energieleverancier zonder borg zit er helaas niet tussen.

Laatste update:

Door meer rust in de markt en de wijziging van de opzegvergoedingen, bieden leveranciers weer 1- en meerjarige contracten aan! Klik daarom op een van de onderstaande links om te zien wat voor deal zij momenteel aanbieden en kijk bij welke leverancier jij de betere tarieven krijgt met een spoedaanvraag. Vragen? Onze klantenservice staat voor je klaar.

*De borg geldt per product, dus voor stroom of voor gas. Wil je voor allebei de producten dan vraagt de energieleverancier vaak het dubbele van de borg.
**6 maanden het maximaal bedrag dat je betaalt. Dit bedrag verschilt per huishouden en het gemiddeld verbruik.
***”Soms” houdt in dat deze energieleverancier een uitzondering maakt voor huishoudens die gaan verhuizen.

Meestgestelde vragen

Onze klantenservice heeft ruime ervaring in huishoudens adviseren die in deze situatie zitten. De meestgestelde vragen hebben wij op deze pagina voor jou verzameld.

    Hoe werkt afsluiting van gas en licht?

    Heeft je energieleverancier de leveringsovereenkomst beëindigd vanwege een betalingsachterstand? Dan brengt de energieleverancier je hiervan op de hoogte met een ‘bericht einde levering’. Binnen 10 dagen na dit bericht moet je een van de volgende acties nemen ter voorkoming van afsluiting van gas en elektriciteit:

    • Zorg dat je met je huidige energieleverancier tot een oplossing van het betalingsprobleem komt, neem hiervoor contact op met je energieleverancier.
    • Dien een spoedaanvraag in bij een andere energieleverancier.

    Onderneem je geen actie en blijf je in gebreke? Dan sluit de netbeheerder 14 dagen na het bericht ‘einde levering’ je huis af van gas en elektriciteit.

    Hoe werkt een spoedaanvraag bij een andere energieleverancier?

    Houd er rekening mee dat sommige energieleveranciers geen spoedaanvragen in behandeling nemen. Verder verschilt het per energieleverancier hoe lang het duurt voordat de aanvraag is verwerkt en het energiecontract daadwerkelijk ingaat. De snelheid waarmee een spoedaanvraag wordt verwerkt varieert van 2 werkdagen tot 6 weken. Vraag altijd aan leveranciers naar de verwachte leverdatum, je wilt namelijk niet zonder gas en licht komen te zitten.

    Tip:

    Bel voordat je een spoedaanvraag indient met onze klantenservice. Onze klantenservice weet hoe je het beste kunt handelen wanneer je energie wordt afgesloten en komt met praktische oplossingen.

    Ik heb mijn waarborgsom betaald, wat nu?

    Vanwege je betalingsachterstand, accepteren veel energieleveranciers je pas als klant als je een waarborgsom (vooruitbetaling) tussen € 180 tot € 1000 voldoet. Zo zijn energieleveranciers er zeker van dat ze geld krijgen voor de energie die zij leveren.

    Bij welke energieleverancier kun je het best terecht?

    Wij kunnen niet voor je bepalen welke energieleverancier het beste past bij jouw energieverbruik. Maar wij kunnen je natuurlijk wel een handje helpen. Bekijk hierboven welke voorwaarden de leveranciers hanteren omtrent waarborgsommen en spoedaanvragen. Als je daadwerkelijk wilt overstappen naar een andere energie-aanbieder doe je dat ook eenvoudig via ons. Vergelijk energie via onze energievergelijker, vul je gegevens en wensen in en je krijgt een overzicht van de voordeligste energiedeals.

    Wil je een spoedaanvraag indienen?

    Bel dan voordat je gaat vergelijken met onze klantenservice. Onze klantenservice heeft ervaring met gevallen van dreigende afsluiting. Onze klantenservice is te bereiken via 020 – 760 42 42.

Vraag nog niet beantwoord?

bellen
Bel
Binnen: 1 minuut
whatsapp
Whatsapp
Binnen: 15 minuten
mailen
Mail
Binnen: 2 uur
chatten
Chat
Begin chat
Binnen: 4 minuten