Zorgverzekering afsluiten
-
100% onafhankelijk
-
Altijd de beste deal
-
Direct afsluiten
overgaan naar een ander aanbieder ging heel makkelijk
Overstap is zeer goed gegaan. Contract is opgezegd en bevestigd door de vorige leverancier. Kortom, zoals verwacht eigenlijk!
Het was online makelijk te doen.Maar nu, lijkt het , dat het niet zonder problemen kan….ik ben begin januari overgestapt. 22 januari komt er een mail, dat ik vanaf 25 januari kan overstappen en dat vanaf deze dag vrijopnaam mijn nieuwe leverancier is. 10 februari komt er een herinnering van de oude leverancier ( Energie direct), dat ik voor februari nog moet betalen en dat de volgende factuur in maart op tijd betaald word. Helaas heb ik geen reactie van energiedirect op mijn mail. Maar 2 weken later een aanmaning met 25 Euro incassokosten. Dus, voor wat een overstapservice, als het niet echt werkt? Update: inmiddels verzoekt mijn oude leverancier verder geld af te schrijven en bedreigd met incassobureau.Via overstappen.nl heb ik helaas geen bewijs voor het overstappen….mijn advies: zelfst maken zonder overstappen aanbieders!!!!! Update: Ik ben niet overgestapt naar Greenchoice en zo een bericht heb ik nooit van jullie ontvangen.Dit heb ik van jullie ontvangen:"Vrijopnaam zegt vervolgens je huidige energiecontract op en laat je weten wanneer je precies overstapt. Ook vraagt Vrijopnaam, als je geen slimme meter hebt, je meterstanden op." Update: Inmiddels heb ik van vrijopnaam een mail ontvangen. Zij hebben alles aan energiedirect verder gegeven. De fout zit bij energiedirect en deze zijn niet ze bereiken. Bekijk de reviews over energiedirect hier op TrustPilot. Het lijkt, dat Overstappen.nl alles goed heeft gedaan!!!!!
Alles ging vlot
Top geregeld en overzichtelijk
Dit zeggen onze klanten over ons
overgaan naar een ander aanbieder ging heel makkelijk
Overstap is zeer goed gegaan. Contract is opgezegd en bevestigd door de vorige leverancier. Kortom, zoals verwacht eigenlijk!
Het was online makelijk te doen.Maar nu, lijkt het , dat het niet zonder problemen kan….ik ben begin januari overgestapt. 22 januari komt er een mail, dat ik vanaf 25 januari kan overstappen en dat vanaf deze dag vrijopnaam mijn nieuwe leverancier is. 10 februari komt er een herinnering van de oude leverancier ( Energie direct), dat ik voor februari nog moet betalen en dat de volgende factuur in maart op tijd betaald word. Helaas heb ik geen reactie van energiedirect op mijn mail. Maar 2 weken later een aanmaning met 25 Euro incassokosten. Dus, voor wat een overstapservice, als het niet echt werkt? Update: inmiddels verzoekt mijn oude leverancier verder geld af te schrijven en bedreigd met incassobureau.Via overstappen.nl heb ik helaas geen bewijs voor het overstappen….mijn advies: zelfst maken zonder overstappen aanbieders!!!!! Update: Ik ben niet overgestapt naar Greenchoice en zo een bericht heb ik nooit van jullie ontvangen.Dit heb ik van jullie ontvangen:"Vrijopnaam zegt vervolgens je huidige energiecontract op en laat je weten wanneer je precies overstapt. Ook vraagt Vrijopnaam, als je geen slimme meter hebt, je meterstanden op." Update: Inmiddels heb ik van vrijopnaam een mail ontvangen. Zij hebben alles aan energiedirect verder gegeven. De fout zit bij energiedirect en deze zijn niet ze bereiken. Bekijk de reviews over energiedirect hier op TrustPilot. Het lijkt, dat Overstappen.nl alles goed heeft gedaan!!!!!
Vind de beste zorgverzekering voor jou op Overstappen.nl
-
100% onafhankelijk
-
Altijd de beste deal
-
Direct afsluiten
Acceptatieplicht zorgverzekeraars
Wist je dat voor basisverzekeringen een acceptatieplicht geldt? Dit betekent dat zorgverzekeraars je niet mogen weigeren als je een nieuwe basisverzekering afsluit. Je kunt dus altijd zonder problemen overstappen.
Bij aanvullende verzekeringen geldt geen acceptatieplicht: zorgverzekeraars mogen vragen naar je zorgverleden. Als ze vinden dat je te veel gebruikmaakt van zorg, kunnen ze je weigeren. Des te ouder je wordt, des te groter de kans dat je afgewezen wordt. Als je een uitgebreid zorgverleden hebt en/of al op leeftijd bent (65+ bijvoorbeeld), is het verstandig om pas je oude aanvullende verzekering op te zeggen zodra je geaccepteerd bent bij de nieuwe verzekeraar.

Basisverzekering afsluiten
De basisverzekering is een verplichte zorgverzekering voor Nederlanders en vergoedt de zorg die in het basispakket zit. Het basispakket is samengesteld door de overheid en vergoedt de belangrijkste zorg.
Bij het afsluiten van een basisverzekering kun je kiezen uit verschillende soorten verzekeringspolissen. Wil je weten welke polis het beste bij je past? Maak dan gebruik van onze vergelijker. Je ziet dan precies welke polis het beste aansluit op je persoonlijke voorkeuren.
Aanvullende zorgverzekering afsluiten
Voor alle zorg die niet wordt vergoed door je basisverzekering, kun je een aanvullende zorgverzekering afsluiten. Je bent in Nederland niet verplicht om een aanvullende verzekering af te sluiten. Hieronder lees je of het afsluiten van een aanvullende zorgverzekering verstandig is:
Wel aanvullende verzekering afsluiten
- Je hebt zorg nodig die niet onder de basisverzekering valt.
- Je hebt meer behandelingen nodig (bijvoorbeeld fysiotherapie), dan door het basispakket wordt vergoed.
- Je verwacht veel ziektekosten te maken. Je kunt je bijvoorbeeld extra verzekeren voor tandartszorg, zorg in het buitenland, orthodontie voor kinderen en verschillende therapieën
Geen aanvullende verzekering afsluiten
- Je bent gezond en je verwacht geen extra zorgkosten te hoeven maken.
- Eventuele behandelingen die je nodig hebt, worden al door je basisverzekering vergoed.
- De extra zorg die je nodig hebt, wordt al vergoed via een Wmo- of Wlz-indicatie.
- Je wilt besparen op de kosten van je zorgverzekering.
Vanaf welke leeftijd moet je een zorgverzekering afsluiten?
Je mag je eigen zorgverzekering afsluiten als je 18 jaar of ouder bent, maar dit is niet verplicht. Je kunt je bijvoorbeeld met je ouders meeverzekerd blijven. Ben je 18 jaar of ouder en sluit je zelf een zorgverzekering af? Dan ben je verplicht om zelf de premie te betalen. Blijf je met je ouders meeverzekerd dan hoef je de premie niet zelf te betalen.
Meer lezen over de zorgverzekering?
Is je vraag nog niet beantwoord?
Neem dan contact op met een van onze zorgexperts. Zij helpen je graag.